Ring in din gåva 020-523 523 | Ge en gåva direkt
MENY
Ge en gåva

Pressinformation

Hjärnfonden samlar in pengar till forskning och information om hjärnan och dess sjukdomar, skador och funktionsnedsättningar.

Hjärnfonden har funnits i sin nuvarande form sedan 1994. Före detta finansminister Kjell-Olof Feldt engagerade sig tidigt i Hjärnfonden och var dess ordförande fram till september 2009. Hjärnfonden har haft en positiv utveckling och är idag den enda insamlingsstiftelse som stödjer forskning om alla hjärnans sjukdomar, skador och funktionsnedsättningar.

Hjärnfonden delar ut stipendier och anslag till forskare och forskargrupper för att möjliggöra eller intensifiera viktig forskning. Hjärnfonden arbetar också för att öka kunskapen om hjärnan och dess sjukdomar, skador och funktionsnedsättningar hos allmänheten genom information, föreläsningar och seminarier.

Forskning för liv och livskvalitet
Hjärnfondens vetenskapliga nämnd garanterar att de forskare som får Hjärnfondens anslag eller stipendium tillhör den svenska forskareliten. Vetenskapliga nämnden består av ett tjugotal av landets främsta neurovetenskapliga experter. Dessa gör en noggrann granskning av ansökningarna enligt fastställda kriterier.

Ge en gåva

Vi har inga statliga medel och är därför helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag.

Behoven är stora och ditt bidrag är ett viktigt stöd.

Ge din gåva som:
Privatperson Företag
Presskontakt
Vänligen kontakta pressansvarig för mer information om de forskningsprojekt som Hjärnfonden stödjer. Vi förmedlar kontakt med forskare och andra personer som är kopplade till vår verksamhet.

Arna SunjePress- och webbansvarigTelefon: 0767-86 07 60

Prenumerera på nyheter via RSS

Via RSS kan du hålla dig uppdaterad om vad som händer på Hjärnfonden. Du väljer själv vilken typ av nyheter som du vill prenumerera på. Så fort vi publicerar en nyhet ser du den i din RSS-läsare.