Hjärnfonden
Ge en gåva

Hjärnfondens nya medarbetare, Patrick Larsson (ovan tv), Johan Höglund (ovan th), Eva Lagercrantz (tv), Tommy Sollén (th). Anna Ökvist saknas på bild.

Hjärnfonden växer och rekryterar fem nya medarbetare

Hjärnfonden anställer fem nya medarbetare. Tommy Sollén, ansvarig för digital marknadsföring och insamling, Patrick Larsson administrativ chef, Johan Höglund ansvarig för företagskontakter, Anna Ökvist medicinsk sakkunnig och ansvarig för public affairs samt Eva Lagercrantz ansvarig för stora givare. -Tack vare att hjärnans hälsa berör så många, i alla åldrar, så ser vi också ett ökat […]

Hjärnfonden anställer fem nya medarbetare. Tommy Sollén, ansvarig för digital marknadsföring och insamling, Patrick Larsson administrativ chef, Johan Höglund ansvarig för företagskontakter, Anna Ökvist medicinsk sakkunnig och ansvarig för public affairs samt Eva Lagercrantz ansvarig för stora givare.

-Tack vare att hjärnans hälsa berör så många, i alla åldrar, så ser vi också ett ökat engagemang. Hjärnforskningen gör viktiga framsteg och allt fler vill stödja forskningen för att hitta bättre behandlingar och botemedel. Det trycket gör att vi befinner oss i en mycket spännande tillväxtfas och behöver rekrytera fler utvecklingsorienterade medarbetare, säger Anna Hemlin, generalsekreterare på Hjärnfonden.

Insamlingen till hjärnforskningen ökar stadigt i likhet med kunskapen och intresset för hjärnan. Hjärnfonden delade ut 78 miljoner kronor till livsviktig forskning 2015. Hjärnfonden består nu av 15 medarbetare.

-Samtidigt som vi har fått in mer kompetens gör vi också ett stort strategiskt omtag när det gäller vår kommunikation. Vi ser över våra målgrupper, tittar på givarresan och inventerar våra kanalval. Vi har gjort en omfattande givar- och marknadsanalys som blir en viktig kompass i vårt framtida vägval. För att nå ökad insamling är det så oerhört viktigt att lyckas med sin kommunikation och analysera vilken kommunikation som passar för respektive målgrupp och sammanhang, säger Anna Hemlin.

shaped face
Swisha en gåva till 90 112 55 eller engagera dig på
ett annat sätt.
Stöd forskningenStöd ossEgen insamlingStarta