Hjärnfonden
Ge en gåva

Hjärnfondens ledningsgrupp

 

Anna Hemlin – Generalsekreterare

Anna är marknadsekonom från IHM Business School och diplomerad fundraiser från Berghs School of Communications. Anna har arbetat länge med insamling och medlemsrekrytering samt olika typer kommunikation och marknadsföring, bland annat på Naturskyddsföreningen och TV4.

 

Katarina Kristensson – Verksamhetschef

 

Jeanette Asteborg – Marknads- och kommunikationschef

Jeanette har över 25 års erfarenhet från mediebranschen. Hon kommer senast från Volkswagen där hon 2017 och 2022 mottog priset som Sveriges bästa marknadschef i kategorin. Hon har arbetat på både kund, media och köparsidan (Publicis Group, Group M, Affärsvärlden, Ny Teknik, Kanal 5 etc) i olika chefsroller och har en meriterad lista på framgångsrika projekt inom digitalisering och effektfulla kampanjer.

 

Mikael Färjsjö  – Insamlingschef små gåvor

Mikael arbetade tidigare på Cancerfonden som insamlingschef och förändringsledare och har tidigare även arbetat som managementkonsult samt haft chefsansvar på bland annat Telenor, Boxer-TV, General Electric samt varit marknadsdirektör på Aftonbladet, Nokia och Panasonic. Mikael har ett stort samhällsengagemang är vice ordförande för branschorganisationen Giva Sverige.

 

Foto på Mats-Olof Engarås på Hjärnfonden vars roll är Insamlingschef stora gåvor

Mats-Olof Engarås  – Insamlingschef stora gåvor

 

Joakim Ramsberg – Forsknings-och Samhällschef

Joakim disputerade i hälsoekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm. Efter det har han skaffat sig bred erfarenhet inom hälso- och välfärdspolicy: på privata företag bl.a. som konsultchef, men framförallt på myndigheter, bl.a. Vård- och omsorgsanalys som vetenskapligt ansvarig och projektdirektör, samt som huvudsekreterare i en utredning på regeringskansliet. Joakim har även betydande internationell erfarenhet från tex Harvard, EU-kommissionen och OECD. Han är aktiv inom forskning som senior Harkness Fellow vid the Commonwealth Fund och därtill anknuten forskare vid Karolinska Institutet.

 

shaped face
Swisha en gåva till 90 112 55 eller engagera dig på
ett annat sätt.
Stöd forskningenStöd ossEgen insamlingStarta